anettesbaksida

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Anette Saleryd - 2 juli 2012 15:49

Idag har jag varit och plockat lite jordgubbar!    

Som tur är kommer barnen med respektive hem och grillar ikväll så jag tog tillfället i akt och svängde ihop en budapest!

Till botten använde jag:

6 äggvitor

2 dl socker

2 msk vaniljkrämspulver

100 malda hasselnötter

Gör så här;

Mal nötterna och blanda dem med vaniljkrämspulvret.

 

Vispa äggvitorna till hårt skum, fortsätt vispa medan du häller ner sockret lite i taget.

Rör/ vänd ner nötblandningen.

 

Bred ut i en bakplåtsklädd långpanna och grädda i 175 grader c:a 20 min.

 

Sen använde jag mig av samma grädd och creme fraichfyllning som i midsommartårtan + en stor hög med jordgubbar!

Gräddblandningen:

Vispa 3 dl grädde med 1 msk vaniljsocker och ½-1 dl florsocker.

Vispa ner 2 dl creme fraiche. Klart!

...och SÅ himla gott tycker jag!

       

Så nu väntar jag bara på barnen!   

Den gick sönder lite när jag flyttade den från ett fat till ett annat men det gör inget för den kommer att bli uppäten ändå!   

Presentation


Hejsan!
Jag heter Anette och mitt "handarbete" är att baka!
Med den här sidan hoppas jag kunna ge er inspiration,och göra så ni vill ställa er i köket och börja baka!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards