anettesbaksida

Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Anette Saleryd - 12 maj 2012 12:24

Skulle testa en muffins som dotterns kompis gjort! Matolja skulle det vara i och jag tog den vi har i kylen: Kallpressad rapsolja! Å, fy va äckliga muffinsen blev...smakade bara olja! I alla fall slängde jag första plåten och tog smält smör i och då blev de bra! Måste skaffa en annan olja att baka på! 

  

Jag hade även blandat i lite vit choklad i dessa som jag fick kasta!

Men på´t igen och då la jag i jordgubbar som jag köpt på torget (inte så mycket smak men väldigt fina) och krossad punchflaska i den andra.

 

      

...och då gick det bra! 


Gjorde eget fluff med sockerlag, tyckte dock att den liksom smälte ut efter en stund!

     


 Så jag googlade fram ett annat recept med smör, florsocker och fluff som jag tog istället! 

    

Efter allt ståhej så fick jag syn på den här i affären!

 

Fluffet är bra sött men när jag gjorde den andra toppingen blev den bättre...man behöver inte mycket topping på varje muffins!  

Önskar er alla en härlig bakhelg!

Presentation


Hejsan!
Jag heter Anette och mitt "handarbete" är att baka!
Med den här sidan hoppas jag kunna ge er inspiration,och göra så ni vill ställa er i köket och börja baka!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards