anettesbaksida

Alla inlägg den 16 april 2012

Av Anette Saleryd - 16 april 2012 10:14

Idag ska jag åka till en kompis tillika kusin och hälsa på! 

Eftersom min man inte gillar något som är eller kan vara åt det sura hållet passade jag på att göra en muffins med lemon curdtopping!

Jag gillar allt som är surt och syrligt...tror jag! För mig smakar det mer friskt och fräscht!

Var förresten på Ullared igår och inhandlade lite nya muffinsformar...som om jag inte hade några innan!  

      

Receptet kommer här:

3 ägg

2 dl socker

2½ dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

3 tsk vaniljsocker

en gnutta salt

1½ dl creme fraiche


Gör som vanligt!

Vispa ägg och socker, blanda de torra ingredienserna och rör i tillsammans med creme fraichen.

Klicka ut i formar och grädda i 200 grader c:a 12 min.  


Toppingen:

Vispa 100 gram philadelfiaost med 1 dl florsocker och 2 tsk vaniljsocker.

Häll i 2½ dl vispgrädde och vispa till allt tjocknar.

Rör i 2-3 msk Lemon curd och smaka av så det blir lagom mycket!

Sen är bara det bästa kvar! Att äta dem!   


Skulle ju hinna fixa och äta middag också innan jag åkte!

Det blev pannbiff idag!

 

Tjingeling!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan!
Jag heter Anette och mitt "handarbete" är att baka!
Med den här sidan hoppas jag kunna ge er inspiration,och göra så ni vill ställa er i köket och börja baka!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards